27

BNR promoot veelwijverij

Succes is een man met vier onderdanige vrouwen

Een succesvolle man heeft minstens vier vrouwen. Dat is niet de opvatting van een mullah uit de binnenlanden van Afghanistan maar van de Nederlandse zakenzender BNR en accountantskantoor BDO.

BNR organiseert in samenwerking met accountantsbureau BDO eind deze maand de ‘Dag van het Succes’. Op het promotiemateriaal van het evenement prijkt een kantoorman in pak die wordt aanbeden door vier schaars geklede vrouwen. We bellen met de organisatie.
Is dat het beeld van succes?
“Haha”, reageert een goedlachse woordvoerster. “Wat wilt u weten?”
Nou, of dat het beeld van succes is dat BNR en BDO willen promoten.
“Haha, o ja. Ik ga er niet over, dan moet u iemand anders hebben maar ik weet niet waar die nu is.”
Zo succesvol dat hij onbereikbaar is?
“Haha. Ja. Als u even uw vragen mailt dan kijken we of we antwoord kunnen geven. Wat wilt u nog meer vragen?”
Dat is afhankelijk van zijn antwoord.
“Haha, o ja. Ik vraag of hij u terugbelt.”
Dank u wel.
“Succes! Haha!”

Er wordt niet teruggebeld. Navraag leert dat de verantwoordelijk organisator de hele week in Monaco verkeert, zeg maar de wereldhaven van succes.

De accountancy sector kampt ondertussen met een ernstig tekort aan vrouwen want die hebben daar weinig, tja… succes. Slechts twintig procent van de accountants is vrouw en aan de top is dat nog veel minder: acht procent. Op de Dag van het Succes spreken overigens alleen mannen. Schrale troost: de presentatie is in handen van een vrouw. Het wordt vast een succes.

Geef een reactie

Laatste reacties (27)