Heiligschennis? 40 jaar na zijn dood wordt de keizer van de vechtfilm opnieuw tot leven gewekt
Bruce Lee, de legendarische acteur uit Oosterse vechtfilms, is veertig jaar na zijn dood opnieuw tot leven gewekt. Met behulp van computer graphics houdt hij een inspirerend bedoeld verhaal. Voor en na de clip zit reclame voor een Schots whiskymerk.
In de clip die zondag op zijn veertigste sterfdag in China in première ging figureert Danny Chan Kwok-kwan. Deze acteur lijkt zelf al sterk op de legende maar met grafische technieken is het gezicht van Bruce Lee over zijn gelaat heen geplakt. Regisseur Joseph Kahn schakelde de dochter van de kungfu-held, Shannon Lee, in om er voor te zorgen dat de fantasie de werkelijkheid zo dicht mogelijk benaderde.
In China reageren fans enthousiast op het tot leven wekken van de legende. In zijn geboorteplaats Hongkong en in het Westen zijn fans minder te spreken over het feit dat de acteur wordt ingezet als reclamemaker. Bruce Lee dronk zelf geen alcohol meer nadat hij door drankmisbruik vervreemd was geraakt van zijn familie.