35

Geniale wraak op een aso kledingmerk

Abercrombie & Fitch heeft een hekel aan mensen die niet 'succesvol' zijn, tijd voor een succesvolle actie

Abercrombie & Fitch is een kledingmerk dat heel graag cool wil zijn en om dat te bereiken een nogal merkwaardige strategie gebruikt. Zo mogen er alleen ‘mooie’ mensen in de winkels werken, wil de oprichter en topman niet dat kinderen die niet ‘cool’ zijn de kleding dragen en weigeren ze grotere maten voor vrouwen te verkopen.


Vorig jaar opende A&F een eerste vestiging in Nederland. Elsevier schreef:

Het zijn vooral de populaire jongens en meisjes op de middelbare school die het merk dragen. De collectie bestaat uit gewone kledingstukken die voor minder geld elders te koop zijn, maar Abercrombie & Fitch lijkt een magische aantrekkingskracht te hebben op zijn doelgroep.

Voor videomaker Greg Karber is het hoog tijd om A&F te ‘rebranden’, een wat ander imago te geven. Hij zamelde A&F kleding in om die vervolgens uit te delen aan daklozen. Hij en zijn maten roepen iedereen op mee te doen. De actietag voor Twitter is #FitchTheHomeless om van A&F een kledingmerk voor daklozen te maken. Met anderhalf miljoen views op YouTube binnen twee dagen zou dat wel eens kunnen gaan lukken.

Geef een reactie

Laatste reacties (35)