37

Heineken trekt racistische commercial terug na kritiek

Heineken heeft een commercial voor light bier teruggetrokken nadat Chance the Rapper op Twitter had gewezen op het racistische karakter van de beelden. Te zien is hoe een bartender een vrouw spot aan het einde van de bar. Hij schuift haar een light bier toe die een zwarte vrouw en een zwarte man passeert. Aangekomen bij de vrouw volgt de pay off: “Soms is lichter beter”.

De 24-jarige artiest stelt dat sommige bedrijven bewust racistische commercials de wereld in sturen om zo meer views te krijgen.

De Volkskrant schrijft:

Heineken heeft ook gereageerd en zegt zich niet te herkennen in de kritiek van Chance the Rapper. ‘De regel ‘Sometimes lighter is better’ in de commercial verwijst naar Heineken Light bier en nergens anders naar’, aldus John-Paul Schuirink, director global communication. ‘Sommige mensen in de Verenigde Staten hebben het zinnetje helaas anders geïnterpreteerd, maar dat was natuurlijk nooit de intentie van de commercial. Het gaat over light bier.’

Geef een reactie

Laatste reacties (37)