De redactionele onafhankelijkheid bij TMG in beeld
• 07-05-2017
• leestijd 1 minuten
TMG, het moederbedrijf van GeenStijl, heeft geen moeite met de actie van de honderd mediavrouwen die adverteerders nadrukkelijk op de seksistische inhoud van GeenStijl wijzen. Het bedrijf snapt hoe marktwerking werkt en laat weten dat bedrijven vrij zijn om een keuze te maken over waar ze willen adverteren en waar niet. Wat betreft de inhoud van GeenStijl, daar bemoeit het moederbedrijf zich niet mee, want het vindt ‘redactionele vrijheid’ heel belangrijk. Mits de onderwerpen en meningen in het eigen straatje vallen natuurlijk, zo blijkt wel uit de tweet van oud-Metro-columnist Luuk Koelman.
Luuk Koelman stopte als columnist bij Metro nadat hij een kritisch stuk had geschreven over GeenStijl en het Oekraïnereferendum. Zijn column werd door de hoofdredactie van die krant geweigerd, omdat hij niet negatief mocht schrijven over zijn werkgever, TMG. TMG is o.m. eigenaar van GeenStijl, de Telegraaf en Metro.
De geweigerde column lees je hier.