2

Vliegtuigmaatschappij blijkt weinig wereldwijs

Delta probeert mee te liften op het voetbalsucces van de VS tegen Ghana, faalt jammerlijk. Tot grote hilariteit van Twitter

Het is natuurlijk hartstikke mooi als je land succesvol is op het WK, maar om daar als bedrijf marketingtechnisch gezien een graantje van mee te kunnen pikken blijkt moeilijker dan gedacht. Zo ontdekte ook het social media team van Delta Airlines vannacht, toen zij de 2-1 overwinning van de VS op Ghana vierden met onderstaande tweet:

Oplettende Twitteraars waren er vlug bij om Delta te wijzen op het feit dat er exact 0 wilde giraffes in Ghana rondlopen en dat de betreffende foto in Kenia gemaakt is, waarna nog flink wat plaagtweets zouden volgen.

Delta heeft inmiddels excuses gemaakt voor de tweet.

Overigens is Delta niet de enige luchtvaartmaatschappij die achter de wk-karavaan aanjaagt. Ook KLM was er als de kippen bij om in te haken op het voetbalsucces van Nederland tegen Spanje:

cc-foto’s: screencaps Twitter

Geef een reactie

Laatste reacties (2)