0

Zelfs bejaarden zijn weg van de veilig vuurwerkcampagne van Donnie

Superlatieven schieten al snel tekort in de commentaren die gegeven worden op de clip van Donnie, de artiest die deze zomer een monsterhit scoorde met Snelle Planga. De zonnebril uit die hit werd ook een rage. Roorda Reclamebureau schakelde Donnie daarom in voor de veilig vuurwerkcampagne Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Daar moet je immers ook een bril voor opzetten.

In zin nieuwe hit Knalplanga tovert Donnie de veiligheidsbril van oogcondoom om tot gewild mode-accessoire, met poëtische teksten als “Als de pijl de lucht kust, protectie, knal bewust.”

In de clip figureren naast Donnie’s Knaltanga’s ook een aantal BN’ers waarvan, zoals wel vaker met sterren, de naam niet bij iedereen te binnen wil schieten. Daarom, het zijn: Ruben van der Meer, Frank Evenblij, Leipe Dennis en filmmaker Martin Koolhoven.

Maar het succes stijgt tot nog grotere hoogte. De internetfenomenen van de Oudjes nemen de clip ook onder de loep. Komt de veiligheidswaarschuwing ook over bij de babyboomers? Die lastig te corrigeren bevolkingsgroep is zoals bekend berucht om het in de wind slaan van waarschuwingen op tal van gebieden, van wereldwijde klimaatverandering tot persoonlijke gevaren als roken. Donne blijkt hen wonderwel te overtuigen. Dat je nooit te oud bent om te leren, geldt dus kennelijk ook voor de nieuwe generatie bejaarden.

Geef een reactie

Laatste reacties (0)