13

ABN bedriegt klanten met te hoge boetes

Bank laat klanten tot duizenden euro's teveel aan boeterente betalen

ABN AMRO klanten die willen profiteren van de huidige lage rente en daarom een nieuwe hypotheek aanvragen komen veelal bedrogen uit. Uit onderzoek van het televisieprogramma Radar blijkt dat de bank niet altijd het juiste rentepercentage gebruikt waardoor klanten een te hoge boeterente betalen

Volgens Radar rekent ABN met een rentepercentage dat gunstig is voor de bank, maar juist niet voor de klant. In de voorwaarden van de klant staat duidelijk dat er met een ander percentage gerekend moet worden toch lapt ABN AMRO dit aan zijn laars. Veel klanten zijn niet op de hoogte van de voorwaarden waarmee de hypotheek is afgesloten en betalen netjes de te hoge boete die hen door de bank wordt opgelegd, onterecht zo blijkt.  

Reactie ABN AMRO
ABN AMRO laat in een reactie op de uitzending van Radar weten de kosten die in rekening zijn gebracht bij vroegtijdig afgeloste hypotheken, opnieuw te berekenen. De bank gaat onderzoeken hoeveel klanten zijn gedupeerd en zal hen zo nodig compenseren. Michiel Meijer, manager productmarketing en distributie hypotheken van ABN AMRO liet gisteren al in het AVROTROS-programma al weten: ‘‘Wij streven ernaar om mensen binnen 8 weken persoonlijk op de hoogte te stellen. We gaan kijken of mensen gecompenseerd moeten worden.’

Ook worden stappen gezet om de transparantie in de berekening van de boeterente te verbeteren.Het gaat vooral om klanten met een individuele korting op de hypotheekrente, die na 1 januari 2013 hebben afgelost.

Rtlnieuws.nl: ‘ABN geeft klanten te hoge boetes voor vroegtijdig aflossen hypotheek’
CC foto: 
Diesmer Ponstein

Geef een reactie

Laatste reacties (13)