Logo Joop
De opiniesite van BNNVARA met actueel nieuws en uitgesproken meningen

&...Britten betalen studie af met gezichtsreclame

  •  
09-03-2012
  •  
leestijd 3 minuten
  •  
graduates.jpg
Om model te zijn, hoef je niet knap te zijn... Coca Cola en Pepsi passen recepten aan ... NS: Treinen reden nog nooit zo vaak op tijd ... Vrouwen winnen klein beetje in Duitse krant De Bild
Meer nieuws vandaag…
Om model te worden, hoef je niet knap te zijn. De Britse studenten Ed Moyse en Ross Harper verdienen 400 pond per dag om hun gezicht te laten gebruiken als advertentie. De Cambridge studenten begonnen eind oktober vorig jaar met de stunt om hun studieschuld af te betalen, maar nog geen half jaar later heeft hun idee hen meer dan 50.000 pond opgeleverd. In communicatie termen is hun geverfde gezicht niet alleen de ‘message’ (de boodschap), maar ook de ‘massage’ (reclame). (BBC)
De wereld verstedelijkt. Unicef maakte deze mooie infographic over deze beweging en brengt daarmee de groei van een eeuw in kaart. 
Waarom smaakt dat laatste stukje chocolade het beste? Reclamemakers maken er goed gebruik van. Hun chocolaatjes zijn zo lekker dat je zelfs de laatste niet wil delen, aldus hun advertenties. Uit onderzoek blijkt dat die theorie niet alleen voor chocolaatjes opgaat, maar voor heel veel ervaringen die de stempel ‘de laatste’ krijgen. Zoals bijvoorbeeld een afscheidskus of de laatste dag op school. Psychologen van de Universiteit van Michigan deden een onderzoek met allerlei verschillende soorten chocolaatjes. Uit die test bleek dat de meeste studenten het laatste vijfde stukje het lekkerste vonden als ze daarbij verteld werd dat het de laatste was. Studenten die deze boodschap er niet bij kregen, maakten een andere keuze. (The Atlantic)
Drie Nederlandse vrouwen komen voor in de lijst van ‘vrouwen die de wereld bewogen hebben’ . In deze top 150, samengesteld door The Daily Beast , zitten ook drie Nederlanders: Ayaan Hirsi Ali, zeilmeisjes Laura Dekker en kunsthistoricus Renny Ramakers. Opvallend is dat twee van deze drie dames zich liever niet met Nederland conformeren.
De NS reed nog nooit zo vaak op tijd. Vorig jaar was 94,7 procent van hun treinen op tijd. Een record, zo staat in het jaarverslag van de NS. Ook werden de treinen nog groener. De CO2-uitstoot is in vier jaar tijd met 20 verminderd. (AD)
Coca Cola en Pepsi gaan het recept van hun frisdranken aanpassen. Een nieuwe wet in Californië verplichtte de fabrikanten op het etiket van hun product te waarschuwen voor kankerverwekkende stoffen. Van de stof methylimidazole, die in de drank zit voor de bewerking van de kleurstof, zouden ratten kanker krijgen. Volgens de fabrikanten moet iemand per dag dan duizenden blikjes drinken om ziek te worden van deze stof, maar om toch aan de wet te voldoen gaan de fabrikanten hun recept aanpassen zodat de stof niet meer in de dranken zit. (RTL-Nieuws)
Gevalletje 114 in Deventer. De politie heeft donderdagavond twee mannen opgepakt die in het park aan de Haringvlietstraat vogeltjes probeerden te vangen. Ze mannen van 29 en 30 jaar hadden meerdere vogelvallen in het park geplaatst. (Volkskrant)
Een grote stap voor mannen, een kleine stap voor vrouwen. Het Duitse boulevardblad Bild kapt met blote tieten op de cover. De beslissing werd gisteren op Internationale vrouwendag genomen door de mannelijke redacteuren van de krant. (De Morgen)
Mis niets: Volg Joop op Twitter , vind Joop leuk op Facebook

Meer over:

kijk nou, nieuws
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.