33

-Ding dong- Attentie, ook deze trein is propvol

Rover opent 'volle treinen-meldpunt'... Laatste maanden opvallend veel klachten... 'Eerst sneeuw moet nog vallen'...

Reizigersvereniging Rover en het OV loket krijgen de laatste maanden opvallend veel klachten over volle treinen. Reden voor Rover om een meldpunt te starten.

“We ontvangen sinds enkele weken zo’n dertig klachten per dag, bijzonder veel voor ons doen”, aldus Rover woordvoerder Sanne van Galen in Metro. “We beginnen ons zorgen te maken. Er is nog geen sneeuwvlokje gevallen en toch zitten reizigers hier en daar als vee op elkaar gepropt.”

Rover opent vandaag het ‘Meldpunt Volle Treinen’. Via een website, Twitter en het telefoonnummer 033-4220450 hoopt men uit te vinden waar en hoe groot de problemen precies zijn. Van Galen: “Wij roepen reizigers op te melden als hun trein té vol is, ook al betekent dit zeven meldingen per week. Als het kan, willen we dat ze ook foto’s, filmpjes of geluidsopnames uploaden.” Rover kondigt aan de bevindingen met NS te delen en ‘desgewenst’ naar de Tweede Kamer te sturen.

Ook bij ombudsman het OV Loket vallen de klachten over de capaciteit bij NS op.

“Dit aantal is in het vierde kwartaal verdubbeld tegenover het tweede en derde kwartaal van dit jaar”, weet Dorathé Hoentjen. “Het aantal is vergelijkbaar met het eerste kwartaal van 2011, toen er veel klachten waren door het winterweer en gebrek aan materieel.”

NS laat in een reactie weten dat de reizigersklachten die bij Rover en het OV Loket binnenkomen ‘hulpvol kunnen zijn in verbetering van de dienstverlening’. “Wij monitoren op diverse manieren de situatie op alle trajecten, van klachten van personeel tot reacties van klanten op social media. Dat Rover ook klachten verzamelt kan van nut zijn bij het bepalen wat we meer kunnen doen”, zegt woordvoerder Edwin van Scherrenburg.

Metro: Rover opent meldpunt volle treinen

Mis niets: Volg Joop op Twitter, vind Joop leuk op Facebook

Geef een reactie

Laatste reacties (33)