17

Eigenaar ‘alleen-Hollanders’ schoonmaakbedrijf over zijn ‘nep-actie’

Discriminerende advertentie was 'publiciteitsstunt'

Wesley de Laat, de eigenaar van een Brabants schoonmaakbedrijf dat adverteerde met louter ‘Hollandse’ werknemers en daarmee een golf van verontwaardiging losmaakte, beweert nu dat het ging een bewuste nep-actie. Bij RTL Late Night gaf hij uitleg.


Volgens De Laat was de advertentie in het ledenblad van de plaatselijke voetbalvereniging RKC Waalwijk louter bedoeld om reacties uit te lokken. Hij wilde zo juist discriminatie aan de kaak stellen. Vorige week vertelde De Laat nog bij Pauw & Witteman het tegenovergestelde. De Laat bekritiseerde de media, die volgens hem research hadden moeten doen. Dan hadden ze achterhaald dat De Laat geen negen medewerkers had maar slechts twee.

Bij RTL Late Night zat De Laat aan tafel naast Peter R. de Vries die hem enkele concrete vragen voorlegde (zie video-montage) over zijn nogal verwarrende verklaring. De Vries zegt de hele opzet die De Laat sinds zondag als werkelijk maar geheim doel presenteert ‘niet te snappen’.

Bekijk het hele item hier terug (vanaf 34:55)

Eerder: Directeur schoonmaakbedrijf bij P&W en ‘De domheid krijgt te veel een gezicht

Geef een reactie

Laatste reacties (17)