70

Facebook-pagina Albert Heijn ontploft door plofkip

Wakker Dier-campagne slaat aan: Albert Heijn pagina onder vuur door verkoop plofkip

Wakker Dier is een nieuwe campagne gestart tegen de verkoop van plofkip in de Albert Heijn. En wat voor één. Naast advertenties in de 8 grote landelijke dagbladen, gebruikt de organisatie ook sociale media om de klanten van Albert Heijn te waarschuwen dat in de ‘luxe ogende verpakking-met-strik’ plofkip zit.


De Facebook-pagina van de Albert Heijn lijkt inmiddels een slachtveld. Gebruikers plaatsen massaal de waarschuwing van Wakker Dier. Daar waar Albert Heijn de sociale community vraagt een keuze te maken voor een nieuwe voorpagina van de nieuwe Allerhande, suggereren Facebookgebruikers bijvoorbeeld ‘een voorpagina met een plofkip met een rood kruis er over heen’, of: ‘die alternatieve zonder plofkip’.

Extra pijnlijk is de aankondiging van de winnaar van de Albert Heijn-prijsvraag. Ene Eva wint een reis naar Zuid-Afrika om daar te bekijken wat voor moois de AH Foundation doet. Ze wint de prijs met de slagzin: “Ik doe meer door de wereld door… mijn boodschappen van Albert Heijn, want hier moet je voor eerlijke en duurzame producten zijn. Boeren helpen aan een eerlijke prijs is zo moeilijk niet, als je die mooie artikelen uitgestald ziet! Dat is waarom ik zo graag bij Albert Heijn kom, heerlijk, eerlijk en duurzaam daar gaat het om!” Maar de plofkip, die ligt nog gewoon in de schappen.

Ook op Twitter zijn de reacties niet mals. Zo vraagt iemand zich af:

De gewetensvraag voor Albert Heijn: zijn het ook plofhamsters? #plofkip”

En een ander:

De #hamsterweken zijn er weer bij AH. Lekker #plofkip #hamsteren voodat ze er mee stoppen. #wakkerdier

Vooralsnog lijken de communitymanagers van de Albert Heijn met vakantie…

Geef een reactie

Laatste reacties (70)