24

G500 wil verkiezingscampagne pushen met half miljoen

Jongeren van G500 gaan stunten met reclame: Niet met moddergooien, maar vooral gericht op de inhoud

Met een megabudget om via, televisie, radio en internet campagne te voeren wil de G500 greep krijgen op de verkiezingen. De jongeren hopen een half miljoen binnen te halen om aan de campagnevoering te besteden. Daarmee hopen ze dat de verkiezingen een referendum worden over een hervormingsgezinde en toekomstgerichte agenda voor Nederland.

De campagne heet G500-OranjePAC en is geïnspireerd op het nieuwe SuperPAC systeem uit Amerika. Het moet een burgerinitiatief vormen in de vorm van een stichting die niet gelieerd is aan bepaalde politieke partijen maar die via reclame veel invloed probeert uit te oefenen. In tegenstelling tot het SuperPAC model in Amerika is de G500 niet van plan de reclame op een negatieve manier te gebruiken. Ze willen het debat vooral op de inhoud voeren.

Mede-oprichter Sywert van Lienden maakte de manier campagnevoering van de G500 vanavond bekend bij De Wereld Draait Door: 

“Omdat we geen politieke partij zijn, zullen journalisten en politieke partijen ons bij de verkiezingscampagne buiten de deur proberen te houden”, aldus Sywert van Lienden, één van de initiatiefnemers van G500. “Met ons OranjePAC kunnen we inbreken in en meedoen aan de Tweede Kamerverkiezingen met een eigen campagne om te zorgen dat politici hun hervormingsbeloftes ook gedurende de verkiezingsstrijd vasthouden”.

De G500 staat voor vernieuwing, hervorming en idealen op de Haagse politieke agenda te zetten. Hun leden zullen infiltreren binnen de centrumpartijen VVD, CDA en PvdA en proberen van binnenuit de politieke agenda van deze partijen te hervormen. 

Volg Joop op Twitter, vind Joop leuk op Facebook. Of abonneer je op de dagelijkse nieuwsbrief met een handig overzicht van nieuws en opinies.

Geef een reactie

Laatste reacties (24)