Logo Joop
De opiniesite van BNNVARA met actueel nieuws en uitgesproken meningen

&... Greenpeace: Apple mag zijn troep opruimen

  •  
27-04-2012
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
AppleIcloude.jpg
Datacentra zijn de grootste groeiende energieslurpers op de wereld ... Foto's via sociale media delen mag niet op Olympische Spelen  & ... Mannen wachten jaarlijks 26 uur op hun vrouw in het pashokje
Meer nieuws vandaag…
Apple’s datacentrum voor ICloud wordt gevoed door een kolencentrale. Via dit spotje doet Greenpeace een beroep op Apple gebruikers om hun troep op te ruimen. Met de reclameleus ‘Tell them to think differently’, hoopt de milieu-organisatie consumenten van Appleproducten te motiveren de druk op de elektronicagigant op te voeren. Datacentra zijn volgens Greenpeace de grootste groeiende energieslurpers op de wereld. 
Foto’s van Olympische Spelen delen via Facebook of Twitter mag niet. Dat staat in de algemene ticketvoorwaarden van de Spelen. Tickethouders hebben geen toestemming beelden of geluiden uit te zenden of de publiceren. Keith Mills, vicevoorzitter van de organisatie van de Olympische Spelen zegt echter tegen de BBC dat de maatregelen moeilijk afdwingbaar is. “We proberen mensen te stoppen die de beelden gebruiken voor commerciële doeleinden.”  (Volkskrant)
Mannen wachten jaarlijks 26 uur op hun vrouw die in een pashokje staat te passen. Dat blijkt uit een rondvraag onder 1000 mannen en evenveel vrouwen tussen d e25 en 45 jaar, uitgevoerd door een Brits winkelcentrum. Tijdens het wachten houden ze zich vooral bezig met het checken van voetbalscores (46,6 procent), Facebook (44 procent).  (AD)  
Iedereen droomt er wel eens van om een dagje iemand anders te zijn. Apple-directeur Steve Jobs wilde graag een dagje Willy Wonka uit het beroemde kinderboek Sjakie en de Chocoladefabriek zijn. Dat blijkt uit een nieuw boek over Apple. Zo zou Jobs het plan hebben gehad om in de miljoenste iMac een gouden kaartje te stoppen.  (Telegraaf)
Uit eten gaan en zelf bepalen hoeveel je betaalt. Het kan vandaag in het stadscafé-restaurant ‘t Feithhuis in Groningen. Bij wijze van experiment mogen gasten hun eigen prijs bepalen. Ze moeten echter wel een tegenprestaties leveren. Zo wil het personeel en de kok graag feedback over het eten.  (Volkskrant) 
Volg Joop op Twitter , vind Joop leuk op Facebook. Of abonneer je op de dagelijkse nieuwsbrief met een handig overzicht van nieuws en opinies.

Meer over:

kijk nou, nieuws
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.