Logo Joop
De opiniesite van BNNVARA met actueel nieuws en uitgesproken meningen

Koekjes tegen haat

  •  
04-04-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
love300_01.jpg
Koekjesfabrikant kreeg lawine aan haat-mail wegens homovriendelijkheid, kijk wat ze er mee deden
Een Amerikaanse koekjesfabrikant maakte onlangs een reclamespotje waarin het álle families viert. In plaats van het reclame-stereotype blanke ouders met blanke kindjes, of donkere ouders met donkere kindjes, koos Honey Maid ervoor om onder meer een homokoppel en een multiraciaal gezin te tonen. Het gevolg: een lawine aan haat-tweets van homofoben.
De makers van het filmpje besloten niet bij de pakken neer te gaan zitten en de negativiteit te omarmen en er iets positiefs mee te doen. Ze vroegen twee kunstenaars naar hun ideeën en creëerden bovenstaande video.
Wij worden hier heel blij van. Wat een goed begin van het weekend en wat een goede boodschap!
Love.

Meer over:

nieuws, lekker
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.