4

L’Oréal-campagne tegen kinderprostitutie slaat de plank mis

Veel kritiek op campagne op Wereldmeisjesdag 

Dat zagen ze bij L’Oréal niet aankomen. Wat aan de vergadertafel wellicht een goed idee leek, waarmee twee vliegen in één klap geslagen konden worden – namelijk hulpeloze meisjes helpen én reclame maken voor L’Oréal -, lijkt in werkelijkheid toch anders uit te pakken. Zondag was het weer Wereldmeisjesdag, en net als vorig jaar pakte L’Oréal uit met een campagne.

Het idee: om kinderprostitutie tegen te gaan schaf je een lipstick aan van L’Oréal, à pakweg vijftien euro. Je maakt een selfie en plaatst deze op één van de sociale media met de hashtag #omdatzijhetwaardis of #laatjelippenspreken. Van de vijftien euro doneert L’Oréal vervolgens één euro aan Free a Girl.

Het lijkt allemaal onschuldig en super barmhartige samaritaan van L’Oréal, maar daar wordt online al snel doorheen geprikt. Te beginnen is er kritiek op de schamele één euro per lipstick die naar de Free a Girl-foundation gaat. Daar komt bij dat L’Oréal wel erg veel gratis reclame geniet door de hoeveelheid selfies op sociale media. 

Geef een reactie

Laatste reacties (4)