5

Mindshakes lanceert project om 243 personen op te sporen

Nieuw mediaplatform Nrc en Nrc Next kickt off met zoektocht 'Ghost Boat' 

Het nieuwe mediaplatform voor jongeren, Mindshakes heeft donderdagmiddag haar eerste product gelanceerd. Het team van jonge creatievelingen gaat op zoek naar 243 vermiste vluchtelingen die per boot van Eritrea naar Europa zouden komen maar nooit aangekomen zijn.

Mindshakes is een nieuw medium opgericht door Mediahuis Nederland die ook eigenaar van Nrc en Nrc Next is. Het is een platform voor jongeren met producties van jonge makers die ‘recht in het hart raken’. 

In ‘Ghost Boat’ wordt het verhaal verteld van familieleden die sinds 2014 nog steeds wachten op de komst van hun familie, geliefden en kennissen. Een van de geïnterviewden stelt: 

“Tweehonderddrieënveertig mensen zijn verdwenen. Jonge mensen. Vrouwen. Kinderen… Het kan niemand iets schelen. Het interesseert zelfs de wereld niet”

Het mediaplatform heeft daarom besloten onderzoek te doen naar de vermiste boot en personen. Via de website worden bezoekers gevraagd deel te nemen aan de actie.

Wij willen erachter komen wat er met Segen, Abi en de andere mensen op de Ghost Boat is gebeurd. En we willen dat jij meedoet door de theorieën uit te werken, data uit te pluizen en je eigen onderzoekslijnen uit te zetten. Misschien vind je wel iets; misschien weet je iets; misschien zie je iets wat wij niet zien. Daarom verzamelen we bewijsmateriaal, onderzoeken we het verhaal en zetten we richtlijnen om mee naar antwoorden te zoeken.

cc foto: stoo57

Geef een reactie

Laatste reacties (5)