25

Nederlanders zijn niet aardig genoeg

SIRE geeft met reclamecampagne positief signaal

Zijn we in Nederland wel aardig genoeg? En hoe gaan we om met mensen die zich juist wel aardig gedragen? De Stichting Ideële Reclame (SIRE) lanceerde dinsdag een nieuwe campagne met als thema ‘Aardige mensen’.

Uit onderzoek van SIRE komt naar voren dat de Nederlander vindt dat we aardiger voor elkaar moeten zijn. Tegelijk blijkt dat er een licht wantrouwen bestaat tegen aardige mensen. Daaruit is het thema: ‘Aardige mensen. Hoe gaan we ermee om?’ ontstaan. Bestuurslid Ivo Roefs van SIRE zegt tegen reclamevakblad Adformatie:

Het onderwerp leeft. De maatschappij is verder aan het verruwen. Dat is met de campagne ‘Onbewust asociaal’ ook al aangeraakt, maar we kregen steeds vaker teruggespeeld door het SIRE-kantoor dat mensen vinden dat SIRE vaak met een belerend vingertje wijst. Dat willen we niet. En we willen een positief signaal geven na het crisisjaar 2009.”

De campagne, gemaakt door reclamebureau Publicis, bestaat uit een tv-commercial, billboards en een actiewebsite, getiteld ‘Pas op, aardig!’. De uitingen proberen op een ludieke manier situaties te schetsen waarin aardige mensen op onbegrip stuiten. SIRE biedt op haar website een ”gebruiksaanwijzing voor het omgaan met aardige mensen.”

De vraag is natuurlijk: hoe aardig vindt Nederland deze campagne?

Foto: PasOpAardig.nl

Geef een reactie

Laatste reacties (25)