2

Nieuw offensief tegen plofkip bij AH en Jumbo

Supermarkten houden zich niet aan gesloten akkoorden, vindt Wakker Dier

Albert Heijn en Jumbo nemen onvoldoende maatregelen tegen de plofkip, vindt Wakker Dier. Eerder gesloten akkoorden bleken een wassen neus. Daarom start de dierenwelzijnsorganisatie een nieuw offensief, zo meldt het AD woensdagochtend.


De supermarkten waren met Wakker Dier overeengekomen dat de kippen iets meer ruimte en iets meer tijd krijgen om te groeien, voordat ze geslacht worden. Daar is weinig van terecht gekomen volgens Wakker Dier. “We hebben de supermarkten een kans gegeven”, zegt Sjoerd van de Wouw van Wakker Dier, die vindt dat de supers hier in 2013 niet mee wegkomen. “Ook de ‘nieuwe’ plofkip groeit supersnel en blijkt zeer vatbaar voor ziekten.”

Daarom is er vanaf donderdag een nieuwe tv-campagne. In de spotjes wordt klanten van Albert Heijn en Jumbo verteld dat de helft van de kippen kreupel was voordat ze werden geslacht en dat ze zijn volgepompt met antibiotica.

AD: Nieuw offensief tegen plofkip bij AH en Jumbo

Geef een reactie

Laatste reacties (2)