31

Reizigers zijn proppen zat, dienen claim in tegen NS

Recordaantal klachten over volle treinen, al 3600 in november alleen

Treinreizigers zijn het spuugzat om elke dag weer als sardientjes in een blik tegen elkaar aangepropt te staan in de spits. Claimorganisatie Consumentenclaim gaat daarom namens ontevreden reizigers een claim indienen tegen de Nederlandse Spoorwegen. De hoogte van de claim staat nog niet vast.

ConsumentenClaim-directeur Stef Smit:

”De NS komt zijn verplichtingen in de spits onvoldoende na. Wij eisen daarom dat de NS extra treinen gaat inzetten en komen daarbij met een eis tot schadevergoeding voor gedupeerde reizigers.”

Een woordvoerder van NS laat weten de claim ‘met belangstelling’ tegemoet te ziet:

”NS spant zich in voldoende capaciteit te bieden, maar staan is niet altijd te voorkomen op korte stukken en zeker niet na storingen of iets dergelijks. Een vervoerbewijs geeft overigens geen recht op een zitplaats.

Reizigers die denken recht te hebben op een schadevergoeding kunnen zich vanaf maandag melden bij Consumentenclaim. Reizigersorganisatie Rover meldde dat er in november al 3600 klachten zouden zijn binnengekomen, een nieuw record.

Geef een reactie

Laatste reacties (31)