Logo Joop
De opiniesite van BNNVARA met actueel nieuws en uitgesproken meningen

Reizigers zijn proppen zat, dienen claim in tegen NS

  •  
30-11-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
volletrein300.jpg
Recordaantal klachten over volle treinen, al 3600 in november alleen
Treinreizigers zijn het spuugzat om elke dag weer als sardientjes in een blik tegen elkaar aangepropt te staan in de spits. Claimorganisatie Consumentenclaim gaat daarom namens ontevreden reizigers een claim indienen tegen de Nederlandse Spoorwegen. De hoogte van de claim staat nog niet vast.
”De NS komt zijn verplichtingen in de spits onvoldoende na. Wij eisen daarom dat de NS extra treinen gaat inzetten en komen daarbij met een eis tot schadevergoeding voor gedupeerde reizigers.”
Een woordvoerder van NS laat weten de claim ‘met belangstelling’ tegemoet te ziet:
”NS spant zich in voldoende capaciteit te bieden, maar staan is niet altijd te voorkomen op korte stukken en zeker niet na storingen of iets dergelijks. Een vervoerbewijs geeft overigens geen recht op een zitplaats.
Reizigers die denken recht te hebben op een schadevergoeding kunnen zich vanaf maandag melden bij Consumentenclaim. Reizigersorganisatie Rover meldde dat er in november al 3600 klachten zouden zijn binnengekomen, een nieuw record.

Meer over:

leven, nieuws
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.