4

Telegraaf verbreekt banden met omstreden Mauro-adverteerder

Video: Oma van Mauro geschokt door commercieel misbruik

Vorige week berichtte Joop over een onsmakelijke advertentie op de site van De Telegraaf. Bezoekers werden met de vraag of Mauro mag blijven gelokt om op een button te klikken. Onder de deelnemers zou een auto verloot worden. Het bleek om een campagne van een Brits marketingbedrijf te gaan dat met dergelijke klikfuiken persoonsgegevens verzamelt.

Get Microsoft Silverlight
Bekijk de video in andere formaten.

In Kassa kwam de oma van Mauro aan het woord die geschokt is over het commerciële misbruik van de schrijnende kwestie. De autofabrikant is evenmin gelukkig met de actie waar Mini part noch deel aan heeft. In een brief aan Kassa probeert het op een postadres in Engeland gevestigde marketingbedrijf Aldaniti nog de onschuld zelve te spelen. De Telegraaf heeft inmiddels naar aanleiding van de berichtgeving de banden verbroken met het omstreden bedrijf.

Zie ook: Loterij adverteert met Mauro-kwestie: Win een auto!

Geef een reactie

Laatste reacties (4)