Logo Joop
De opiniesite van BNNVARA met actueel nieuws en uitgesproken meningen

UWV stapelt blunder op blunder

  •  
08-11-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
60 keer bekeken
  •  
fout300.jpg
Tolken niet uitbetaald, webcareteam vertelt dove man helpdesk te bellen, chatfunctie blijkt stuk
Dat het UWV haar zaken niet al te best op orde heeft is inmiddels algemeen bekend, maar dat weerhoudt haar medewerkers er blijkbaar niet van om vrolijk door te blunderen. Zo werd deze zomer een nieuw declaratiesysteem doorgevoerd, zonder duidelijk te communiceren waar de benodigde codes te vinden zijn, waardoor gebarentolken maandenlang niet werden uitbetaald. Belangenorganisaties voor doven en slechthorenden vreesden dat tolken – veelal zzp’ers – alleen nog maar zorgopdrachten aan zouden nemen, omdat verzekeraars wel gewoon betaalden, met als resultaat dat doven tolkhulp bij werk en studie dreigden te verliezen. Toen zij daarover bij het UWV aan de bel trokken, werd het pas echt gênant.
Robert ten Bloemendal van de stichting Plots- en Laatdoven besluit eind september om  @UWV_Webcare in te schakelen, maar krijgt doodleuk te horen dat hij maar moet bellen:
Toen de betreffende medewerker zijn fout besefte, was dit het ‘excuus’:
UWBwebcant1
Maar dat doven ook tolken kunnen zijn, was blijkbaar nog steeds niet in hem of haar opgekomen:
UWVwebcant2
Gelukkig heeft het UWV een chatfunctie waarmee doven en slechthorenden toch live met een medewerker kunnen spreken. Drie keer raden hoe het daar mee ging:
UWVwebcant3
uwvchat

Meer over:

leven, nieuws
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.