57

Wakker Dier pakt AH en Jumbo aan

Supermarkten beloofden beterschap, maar zouden nog altijd plofkip verkopen

Dierenrechtenorganisatie Wakker Dier heeft Albert Heijn en Jumbo opnieuw in het vizier genomen. In radiospotjes worden consumenten vanaf zaterdag opgeroepen om de supermarkten links te laten liggen, omdat ze nog steeds plofkip zouden verkopen, zo meldt de Volkskrant.

“Bent u die vreselijke plofkip ook zo beu?”, wordt mensen gevraagd in de nieuwe radiocampagne. Daarna volgt een oproep boodschappen te doen bij biologische winkels als Ekoplaza en de Natuurwinkel of de Estafette, die “fatsoenlijk vlees” verkopen:

Die zijn wel duurder, maar de winkel betaalt een eerlijke prijs voor de boer, de tussenhandelaar en een beter leven voor de kip. Het winkelwagentje is het krachtigste wapen van de consument: daarmee kan de consument de supermarkt op andere gedachten brengen.

De dierenrechtenorganisatie zegt zich specifiek op Jumbo en Albert Heijn te richten, omdat “zij als marktleiders de rest van de markt sturen met hun laagsteprijsgarantie (Jumbo) en toenemend gestunt (Albert Heijn)”: 

In plaats van de beloofde beterschap voor de kip, stunten de supermarkten alleen maar meer met plofkip. Met de laagste prijzen op vlees, proberen ze klanten de winkel in te lokken. Maar de prijs voor goedkoop vlees wordt betaald door de dieren, en de maatschappij.

Volkskrant: Wakker Dier haalt uit naar Jumbo en AH

Geef een reactie

Laatste reacties (57)