6

Weer sneuvelt een papieren reus: Intermediair

CarriĆ©reblad wordt tot digitale editie 'gepromoveerd'

Iedereen weet dat digitaal de toekomst heeft. Maar als een uitgever aankondigt dat een uitgave louter digitaal wordt, is het meestal een vroegtijdig doodsbericht. Nu treft dat lot Intermediair, een van de weinige gratis bladen die de status van kwaliteitsmedium wist te veroveren.

Intermediair is met een oplage 150.000 exemplaren het grootste weekblad voor hoger opgeleiden, die het gratis ontvangen. Het blad draait op vacature-advertenties, een markt die door internet ernstig is verschraald. Uitgevers hebben daar amper een oplossing voor gevonden. Daarom wordt gekozen voor een veel gebruikt model: alle probleemgevallen samenvoegen tot… een nieuwe oplossing.

De uitgever van Intermediair, VNU Media, werd onlangs overgenomen door De Persgroep, uitgever van onder meer De Volkskrant en AD.

Het AD meldt:

De uitgever van ondermeer het AD, de Volkskrant, Trouw en Het Parool, wil middels het nieuwe magazine de vacatureactiviteiten bundelen. Ook vkbanen.nl zal daaraan verbonden zijn. Het digitale magazine moet fungeren als ‘de digitale spil van alle bestaande print en online recruitmentactiviteiten van VNU Vacature Media’, volgens directeur Florence Schmit.

Door de fusie verdwijnen honderd banen.

Ontvang je Intermediair? Zal je het blad missen?

Mis niets: Volg Joop op Twitter, vind Joop leuk op Facebook

Geef een reactie

Laatste reacties (6)