Laatste update 19:06
12

Winkel moet deuren sluiten na ophef om smakeloze 9/11-reclame


Het was niet zo handig: de reclame van een Texaanse matrassenwinkel waarin speciaal voor het 15-jarige jubileum van 9/11 een “Twin Tower sale” werd aangekondigd, inclusief een bijzonder amateuristisch toneelstukje. 9/11 is voor een groot deel van de Amerikanen geen gepast onderwerp om koddig over te doen en dat heeft de matrassenwinkel geweten. Door de storm van ophef die volgde is de winkel nu gesloten.

‘We zullen in elk geval gesloten blijven en niet van ons laten horen, zolang de herdenkingen duren. Zo willen we elke afleiding op deze dagen van herdenking en erkenning voorkomen,’ liet de eigenaar van Miracle Mattress Mike Bonanno op Facebook weten.

De reclame viel zo slecht dat het personeel doodsbedreigingen ontving direct nadat het 20 seconden durende spotje was uitgezonden. Eigenaar Mike wist van niets.

Het begon met een “goed” idee van zijn dochter Cherise, manager van het filiaal in San Antonio. ‘Wat is nu een betere manier om 9/11 te herdenken, dan een Twin Tower sale,’ vroeg ze zich openlijk af. Niet veel later lieten twee medewerkers zich voor de camera achterover vallen op twee torens van matrassen, met tussen hen in een Amerikaanse vlag. ‘We zullen dit nooit vergeten,’ zegt Cherise Bonanno vervolgens, zelf het middelpunt van de reclame.

‘Een fout,’ zo gaf Cherise Bonanno later toe aan NBC. ‘Wij staan niet voor haat, maar voor liefde. We zijn iemand die eruit springt. Wij zijn Miracle Matress, wij laten wonderen gebeuren. Dat onze levens nu in gevaar zijn, dat hebben we nooit gewild.’

Vader Mike zag het met lede ogen aan. Het kwaad was geschied. Na eerst aan te kondigen dat hij 30 procent van de weekendopbrengst aan de 9/11-stichting zou doneren, besloot hij even later alsnog de deuren van de winkel voor onbepaalde tijd te sluiten. Op Facebook vroeg hij zijn klanten om vergiffenis. Afgaande op de reacties laat dat echter nog even op zich wachten.

Geef een reactie

Laatste reacties (12)