41
0

journalist

Na opleidingen in journalistiek en communicatie maakte Jeroen Mirck (1971) carrière in de vakbladjournalistiek. Bij Adformatie en Emerce specialiseerde hij zich in marketing en nieuwe media. Van 2009 tot 2010 stond hij als redacteur aan de wieg van Joop.nl. Momenteel is hij zelfstandig journalist en communicatie-adviseur, met een passie voor bloggen en social media. Hij deelt zijn kennis op het weblog JeroenMirck.nl. Namens D66 is hij raadslid in stadsdeel Amsterdam Nieuw-West.

Jongeren hebben tv niet meer nodig

Onderzoek : mediagebruik gigantisch versnipperd

Mediagebruik onder jongeren is ‘gigantisch versnipperd’. Tv en print leveren veel in, aldus het onderzoek Jongeren 2009.

Mediagebruik onder jongeren is ‘gigantisch versnipperd’. De tijd die aan het traditionele tv-kijken wordt besteed, neemt snel af, dagbladen en tijdschriften verdwijnen meer en meer uit beeld en een kwart van de peuters van 2 en 3 jaar zit minimaal één keer per week achter de computer. Dit blijkt uit het onderzoek Jongeren 2009 van het marktonderzoeksbureau Qrius.

Televisie is nog steeds het populairste medium onder jongeren, maar de omslag is zichtbaar. In de leeftijdsgroepen 15-19 jaar en 20-24 jaar heeft internet de leidende positie overgenomen. Een 15- tot 19-jarige kijkt gemiddeld per dag 78 minuten televisie, luistert 38 minuten naar de radio, leest 11 minuten in tijdschriften en 8 minuten in dagbladen, surft 100 minuten op internet, speelt 38 minuten games en gebruikt 33 minuten zijn of haar mobiele telefoon.

Lees meer over het jongerenonderzoek bij de Volkskrant.

Geef een reactie

Laatste reacties (0)