Logo Joop
De opiniesite van BNNVARA met actueel nieuws en uitgesproken meningen

Hoe de wereld denkt over vrouwenrechten, volgens Google

  •  
20-10-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
vrouwen_300_01.jpg
Krachtige campagne van UN Women onthult populaire, seksistische zoekvragen
De campagne, gemaakt door Ogilvy & Mather Dubai, toont dat seksisme niet gebonden is aan regio’s of culturen maar een wereldwijd probleem is. Om dat bloot te leggen is gebrik gemaakt van de autocomplete functie van Google, die vult automatisch aan wat populaire zoekopdrachten zijn in een bepaald land of taalgebied.
RTEmagicC_un-women-search-engine-campaign-2.jpg
RTEmagicC_un-women-search-engine-campaign-1.jpg
RTEmagicC_un-women-search-engine-campaign-4.jpg
RTEmagicC_un-women-search-engine-campaign-3_02.jpg
Voor Nederland vonden we deze autocomplete suggesties:
RTEmagicC_nl1_158.jpg
RTEmagicC_nl2_158.jpg

Meer over:

kijk nou
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.