2

Dit is het meest verschrikkelijke liedje ter wereld


Fransen houden van hun Monoprix. Het is dan ook veruit de grootste warenhuisketen van het land. En waar elders in Europa mensen steeds vaker gebruik maken van webwinkels, ook als het gaat om de dagelijkse boodschappen, blijven de Fransen trouw naar de fysieke winkel gaan. Waar het Franse winkelpubliek dan weer wel een hekel aan heeft, is om die boodschappen mee naar huis te sjouwen. Daar speelt het Franse warenhuis nu handig op in met een nieuwe service: zelf je boodschappen in je kar leggen, om ze vervolgens thuis te laten bezorgen. Op die manier hou je je handen vrij, bijvoorbeeld om dat verschrikkelijke liedje dat om onbegrijpelijke redenen in je playlist zit af te zetten.

Gilles Fichteberg, oprichter van reclamebureau Rosapark en bedenker van de campagne, legt uit hoe het lied tot stand is gekomen: “Om ‘The Worst song in the World’ te creëren, moesten we de muzikale wereld vinden die het verst van de jonge vrouw [in de video, red.] af stond. Qua generatie, stijl, smaak. Maar tegelijkertijd streefden we ernaar een lied te creëren dat een guilty pleasure zou kunnen zijn, het soort lied waar we graag naar luisteren, zelfs als we het niet willen toegeven.”

Bron: Creativity Online

Geef een reactie

Laatste reacties (2)