Logo Joop
De opiniesite van BNNVARA met actueel nieuws en uitgesproken meningen

AH wijzigt misleidende aanprijzing melk, blijft koeien opsluiten

  •  
10-08-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
koe_300.jpg
Wakker Dier hoopte dat Albert Heijn over zou stappen op 'echte' weidemelk
Albert Heijn gaat de naam op haar huismerk melkpakken aanpassen. De Reclame Code Commissie oordeelde dat de tekst ‘Van Hollandse Weide’ misleidend is omdat de melk voor het deel komt van koeien die de hele dag in stallen staan en dus niet in de ‘weide’ lopen.
Eerder leek Albert Heijn de aantijging van een biologische veehouder nog te willen aanvechten door te zeggen dat een ‘aanzienlijk percentage’ van de melk wel van koeien komt die in de wei lopen, maar nu de commissie deze uitspraak heeft gedaan begrijpt de supermarktketen dat de tekst verkeerd kan worden opgevat. De naam die ze aan haar melk heeft gegeven was meer bedoeld om duidelijk te maken dat het om een Nederlands product gaat, is in Trouw te lezen. Stichting Wakker Dier diende in 2006 al een klacht in tegen de weidemelk slogan, maar omdat de Reclame Code Commissie toen minder strenge regels hanteerde, liep de zaak op niets uit. Albert Heijn heeft nog geen nieuwe naam voor haar melk gevonden. Wakker Dier hoopt dat Albert Heijn gaat nadenken om op echte’ weidemelk over te stappen.
Trouw: AH past misleidende tekst op melkpakken aan cc-foto: pebbe

Meer over:

nieuws, groen
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.