121

‘Bedrijven moeten bepalen of ze mee willen betalen aan het seksisme van GeenStijl’

De websites van de Telegraaf Media Groep (TMG) Dumpert en GeenStijl liggen onder vuur vanwege seksisme. Na columns van onder meer Rosanne Hertzberger (NRC) en Heleen Mees (de Volkskrant) besloot een aantal adverteerders het seksisme van die websites niet langer financieel mogelijk te maken. In het Mediaforum schoof Joop-redacteur Hasna El Maroudi aan, samen met Casper Sikkema, hoofdredacteur van VICE om het besluit van de adverteerders te bespreken. Daar waar sommigen vrezen dat de adverteerders op deze manier zich te veel bemoeien met de inhoud van de websites, wijst El Maroudi erop dat seksisme het businessmodel van de GeenStijl is. Aan adverteerders om te bedenken of ze aan zoiets mee willen werken en aan de consument om adverteerders die dat wel willen, te wijzen op de verwerpelijkheid.

 

Geef een reactie

Laatste reacties (121)