Snackfabrikant Beckers ligt onder vuur omdat het bedrijf in België reclame maakt voor zijn Bicky Burger met een afbeelding van een man die zijn vrouw slaat. Dat doet de man omdat de vrouw de verkeerde hamburger voor hem heeft meegenomen. “Welke frituur verdient ook een bickslap?!”, luidt de begeleidende tekst. De Morgen schrijft:
"Op sociale media wordt met afgrijzen gereageerd op de campagne, die volgens velen huiselijk geweld verheerlijkt. “Gerapporteerd voor geweld”, klinkt het in de commentaren. “Een reclame om van te kotsen. Wat een lege doos is jullie marketingdepartement. #geenbickymeervoormij.” en “De enige die hier moet worden geslapt, is degene die vond dat dit een goed idee was om te posten. Zijn jullie speciale sauzen jullie naar het hoofd gestegen?”"
De nieuwe Belgische minister van Gelijke Kansen Nathalie Muylle noemt de reclame “schandalig en onverantwoord”. De reclamewaakhond JEP heeft inmiddels zo’n driehonderd klachten ontvangen over de reclame. Een van de klachten is afkomstig van de Vlaamse minister van Gelijke Kansen Bart Somers.