Glossy geeft Nederlandse armoede gezicht: Quiet 500
• 15-10-2013
• leestijd 1 minuten
Tegenhanger van Quote 500: '60 euro per maand te besteden'
Terwijl de media nog geobsedeerd zijn door rijkdom en succes, groeit Nederland de andere kant uit: Steeds meer mensen belanden in armoede.
De bijbel voor goudzoekers en geluksvogels is al jaren de Quote 500, het blad met het overzicht van de vijfhonderd rijkste Nederlanders. Voor de andere kant van Nederland, die van de armsten, is veel minder aandacht. Een aantal bladenmakers, heeft op initiatief van schrijver
A.H.J. Dautzenberg , besloten daar verandering in te brengen,
Donderdag verschijnt in Tilburg de Quiet 500, een heuse glossy met portretten van mensen die in armoede leven. “De redactie daagt hiermee de 500 rijkste Nederlanders uit om mee te werken aan armoedebestrijding,” aldus de makers.
Staatssecretaris Jette Klijnsma neemt het eerste exemplaar in ontvangst. Het blad kost 10 euro, de eerste oplage telt 6500 exemplaren en de opbrengst gaat naar de Voedselbank en de legendarische Tilburgse welzijnswerker
Gerrit Poels.