54

Journalist neemt stappen tegen publicatie mobiel nummer

Weekblad HP/De Tijd publiceerde het nummer van Rutger van Santen op zijn website, nadat deze kritiek uitte op PVV-stemmers 

Freelance journalist Rutger van Santen onderneemt neemt stappen tegen het weekblad HP/De Tijd nadat het blad zijn mobiele telefoonnummer op de website publiceerde. Hoofdredacteur Jan Dijkgraaf deed dit, omdat hij vond dat Van Santen PVV-stemmer als ‘dom’ wegzette.

Door redactie Joop

“Ik laat het niet over mijn kant gaan”, laat Van Santen weten in NRCV Lunch! “Mijn advocaat heeft HP/De Tijd intussen gesommeerd om mijn telefoonnummer van de website te verwijderen. Zij zal ook kijken of er schade is en die zal op hen worden verhaald”, aldus de oud-parlementair verslaggever van de Wereldomroep.

HP/De Tijd heeft het telefoonnummer inmiddels van zijn website weggehaald.

Beluister hier het fragment waar de hoofdredacteur van het blad zo’n moeite mee had dat hij het nodig vond om indirect een oproep te doen om Van Santen op zijn mobiele nummer lastig te vallen. Een oproep waar overigens, volgens Van Santen, ook veelvuldig gehoor aan is gegeven.

Geef een reactie

Laatste reacties (54)