Moslims en 'grotere' mensen moeten V&D gaan redden
• 09-05-2015
• leestijd 1 minuten
Om financieel gezond te worden is het warenhuis gedwongen om in te spelen op de diversiteit in de samenleving
Dat Vroom & Dreesman (V&D) het financieel knap lastig heeft is al langer bekend. Vestigingen moesten het afgelopen jaar sluiten en het was onduidelijk of de zaak een doorstart kon maken. En dus moet er nu scherp naar de samenleving worden gekeken om beter aan te sluiten op de behoeften van de markt. En daarom kiest V&D ervoor om meer in te spelen op de diversiteit in de samenleving.
Lilian Vos, directeur inkoop bij V&D:
“We weten dat er veel allochtonen in de V&D in Den Haag komen, maar zij kopen nog weinig producten.”
Tijdens de ramadan zullen er sjaals en hoofddoeken beschikbaar zijn en La Place, de horecatak van het warenhuis, zal zoete hapjes verzorgen voor het suikerfeest. Ook zullen mensen met een maatje meer worden bediend door kleding in grotere maten aan te bieden.