7

NS komt vaste klant niet langer automatisch tegemoet

Update: Automatische teruggave bij vergeten abonnement inderdaad uit voorwaarden geschrapt ... Spoorwegen stellen coulanceregeling in

De Nederlandse Spoorwegen gaan vaste klanten met een abonnement niet langer tegemoet komen wanneer deze de abonnement vergeten mee te nemen. Wie een los kaartje koopt omdat hij of zij zijn abonnement thuis is vergeten, kreeg tot nu toe maximaal drie keer per jaar het gekochte kaartje vergoed. Daar komt nu een einde aan.

Update onderaan

Wie een nieuw abonnement ‘Altijd Vrij’, ‘Weekend Vrij’ of ‘Dal Vrij’ heeft, de abonnementen die sinds afgelopen zomer worden aangeboden, kan niet langer gebruik maken van de teruggaveregeling. Wie nog een oud abonnement heeft, kan dat nog wel.

Klanten kunnen voortaan wel een beroep doen op een ‘coulanceregeling’, maar het hangt van de klantenservice af in hoeverre deze hierin mee wil gaan.

Update 09.50
De coulanceregerling van de NS voor de vaste klanten geldt toch nog altijd. Dat zegt Erik Trinthamer van de NS in het NPO Radio 1-programma De Ochtend.

De automatische teruggave van maximaal drie keer per jaar is overigens inderdaad uit de voorwaarden geschrapt, maar klanten kunnen gebruik maken van de coulanceregeling om het geld van hun gekochte kaartje terug te krijgen. “De regeling geldt alleen voor mensen die een zogenaamd afgekocht reisrecht hebben. Dat is een kaart waarmee de reis of een gedeelte daarvan vooraf is betaald”, schrijft de NOS.

cc-foto: Dirk-Jan Kraan

Geef een reactie

Laatste reacties (7)