Omroepen bundelen hun krachten, omdat zij efficiënter met publiek geld willen omgaan en hun positie in het omroepbestel willen versterken
De publieke omroepen NPS, RVU en Teleac gaan verder onder de fusienaam NTR. De nieuwe omroep NTR, een samenstelling van de beginletters van de drie fusiepartners, werd donderdag gepresenteerd in Hilversum. NTR begint op 1 september met uitzenden.
De omroepen bundelen hun krachten, omdat zij efficiënter met publiek geld willen omgaan en hun positie in het omroepbestel willen versterken. Dat meldt de Volkskrant donderdag.
NTR zegt zich te willen zich profileren als een omroep die veel te bieden heeft. Een omroep die staat voor kwaliteit, verrijking en persoonlijke groei.
De dubbele punt in het logo is daarvan het symbool. In de communicatie staan achter de dubbele punt de drie terreinen waar NTR zich op richt, te weten informatie, educatie en cultuur. Ook kunnen achter de dubbele punt woorden volgen die aangeven wat de programma’s de kijker en luisteraar bieden. Woorden als inzicht, verdieping en genieten.”