2

Ouderenombudsman: 1400 klachten in eerste drie maanden

Veel klachten en vragen over zorg 

De ouderenombudsman heeft in de eerste drie maanden van zijn bestaan ruim 1400 vragen en klachten van senioren binnengekregen. Dat schrijft Metro maandag. Het merendeel van de klachten gaat over de bezuinigingen in de zorg. Ouderen klagen over minder uren huishoudelijke hulp en maken ze zich zorgen over de hoogtes van hun pensioen en AOW.

Uit het rapport over de eerste drie maanden van de ouderenombudsman blijkt dat ouderen het gevoel hebben op allerlei gebieden te worden gekort.
Een veel gehoorde klacht ging over het feit dat apotheken medicijnen van verschillende merken verstrekken. Veel zorgverzekeraars vergoeden vaak alleen nog de goedkoopste variant van een geneesmiddel. Ook over goedkoop incontinentiemateriaal van slechte kwaliteit kwamen klachten binnen.
De ouderenombudsman ging op 27 juni van start. Volgens initiatiefnemer het Nationaal Ouderenfonds hebben veel senioren door de brij aan regelgeving en instanties geen idee meer waar ze terecht kunnen met klachten en vragen. De ouderenombudsman inventariseert klachten en verwijst ouderen door naar de juiste instellingen, aldus Metro.

Metro: Ruim 1400 klachten en vragen voor ouderenombudsman

Foto-cc: yrAvgAzn

Volg Joop op Twitter, vind Joop leuk op Facebook. Of abonneer je op de dagelijkse nieuwsbrief met een handig overzicht van nieuws en opinies.

Geef een reactie

Laatste reacties (2)