1

Parodisten aan de haal met pretentieus Facebookspotje

Diepzinnig bedoelde metaforen werken vooral op de lachspieren

Facebook lanceerde deze maand een nogal pretentieus spotje om te vieren dat 1 miljard mensen gebruik maken van het sociale netwerk. In het door Alejandro Gonzalez Inarritu, regisseur van ‘Amores Perros’ en ’21 grams’ vervaardigde clipje somt de internetgigant een hele reeks van nogal gezochte metaforen op om uit te leggen wat het nou eigenlijk is. ‘Facebook is als een stoel’, dat soort wijsheden.


Die clip, zie hier het origineel, heeft een reeks aan behoorlijk grappige parodieën losgemaakt. Facebook is als een WC (hierboven). Of deze: Facebook is als chlamydia, je deelt het met anderen. En deze: Facebook is als je slaapkamer, maar dan een zonder deur. Stuk voor stuk knap gemaakte parodieën, maar gewoon aan de haal gaan met de idiote titels blijkt ook al voldoende.

Kennelijk had Facebook toch niet door wat het vooral is: Elke dag wel wat te lachen. Nu ook om Facebook zelf. Dank je Mark, vinden we leuk.

He, weet je dat Joop ook leuk kunt vinden op Facebook? Doe dat even, vinden we echt leuk.

Geef een reactie

Laatste reactie