‘Ryanair misleidt klanten bij schrappen van vluchten’
• 28-09-2017
• leestijd 1 minuten
Ryanair heeft zijn klanten misleidt bij het schrappen van de tientallen vluchten. Dat vindt
de Britse luchtvaartautoriteit Civil Aviation Authority (CAA). Volgens CAA worden gedupeerden onvoldoende gecompenseerd, noch wordt het voldoende alternatief geboden. CAA overweegt nu juridische stappen te ondernemen als Ryanair blijft doorgaan met het onjuist en onvolledig informeren van passagiers.
Woensdag werd bekend dat Ryanair ook vanaf november tientallen vluchten zal schrappen, waarmee de reisplannen van nog eens 400.000 reizigers op losse schroeven komen te staan. Reden voor het schrappen van de vluchten zijn de roosterproblemen. Die problemen leidden eerder al tot vertragingen. De luchtvaartmaatschappij besloot daarop liever niet te vliegen.
De gedupeerde reizigers zijn door Ryanair of overgeboekt naar een andere vlucht van Ryanair, of hebben hun geld teruggekregen. Ook krijgen reizigers een voucher van 40 euro per vlucht. Volgens Ryanair komt dat bedrag bovenop de wettelijk vastgelegde compensatie. CAA meent echter dat Ryanair meer moet doen: zo zouden de gedupeerden ook overgeboekt moeten kunnen worden op vluchten van andere maatschappijen als er bij Ryanair zelf geen geschikte vlucht beschikbaar is.