3.122
13

Marthe Goudsmit is masterstudent rechten en filosofie aan de Universiteit Leiden en schrijft wanneer dat zo uitkomt.

De vrouw die de Elsevier las

De vrouw kent de maatschappij door- en door vanwege haar grondige lezing van de Royals, de Privé en de Weekend

Ik wilde laatst de Elsevier kopen. Dat kan bij de Albert Heijn, daar worden namelijk tijdschriften verkocht. Zo stond ik bij de supermarkt voor het tijdschriftenrek toen ik erachter kwam dat je bij Albert Heijn niet na hoeft te denken. Op de rekken staan namelijk woorden die aangeven voor wie de tijdschriften in het betreffende rek geschikt zijn, danwel over welk onderwerp ze gaan. De woorden onder het rek geven aan wat voor iedereen de plek is om naar passend leesvoer uit te kijken. Dit is wat ik daarvan geleerd heb:

Bij mijn Albert Heijn wil de man meer dan alleen porno- en voetbalblaadjes. Hij leest ook de televisiegids, vindt verdieping in de Quote, de Elsevier, de Juist, HP De Tijd en de Quest en leert over de wereld in National Geographic. Ook leert hij zichzelf photoshoppen.

Op het eerste gezicht lijkt het alsof de vrouw bij Albert Heijn zich alleen in mode verdiept. Niets is echter minder waar. De vrouw kent de maatschappij door en door vanwege haar grondige lezing van de Royals, de Privé en de Weekend. Bovendien maakt zij zich nuttig wanneer zij de kleren naait waarvan zij de naaipatronen in de Burda en de Knip gevonden heeft. Ook weet zij hoe je het huis opfleurt dankzij haar maandelijkse bloemschikblaadje.

Gegeneerd liep ik met mijn Elsevier naar de kassa. Ik hoop dat niemand me gezien heeft. Voor volgende keer weet ik in ieder geval dat mijn gedrag volledig ongepast is, en dat ik misschien beter aan een man kan vragen het blad voor mij te kopen zodat mij de walk of shame bespaard blijft.

Geef een reactie

Laatste reacties (13)